Over ons

Beste zorg voor je kind

 

€19

Beste zorg voor je kind

 

€59

Beste zorg voor je kind

 

€89

Voeg hier de belangrijkste voordelen toe die jouw bedrijf uniek en de beste maken. Vertel waarom je klanten moeten kiezen voor jouw producten of diensten en welke voordelen ze zullen krijgen nadat het product is gekocht. Schrijf je eigen tekst, maak 'm mooi en klik op Klaar.

Voeg hier de belangrijkste voordelen toe die jouw bedrijf uniek en de beste maken. Vertel waarom je klanten moeten kiezen voor jouw producten of diensten en welke voordelen ze zullen krijgen nadat het product is gekocht. Schrijf je eigen tekst, maak 'm mooi en klik op Klaar.

Voeg hier de belangrijkste voordelen toe die jouw bedrijf uniek en de beste maken. Vertel waarom je klanten moeten kiezen voor jouw producten of diensten en welke voordelen ze zullen krijgen nadat het product is gekocht. Schrijf je eigen tekst, maak 'm mooi en klik op Klaar.

Voeg je bedrijfsmotto toe door te dubbelklikken.

Voeg je bedrijfsmotto toe door te dubbelklikken.

Voeg je bedrijfsmotto toe door te dubbelklikken.

De plusklas is breed georiënteerd. De begeleiding wordt per kind aangepast. Dat maakt de Leer, denk en doe!-plusklas uniek. Waar andere plusklassen vaste lessen hebben, mogen kinderen in de Leer, denk en doe!-plusklas helemaal zichzelf zijn.
We werken met zes kernwaarden: motivatie vergroten, plezier in leren hervinden, creativiteit, bewegen, groei-mindset en het versterken van eigen verantwoordelijkheid.

 

Janneke Luijkx van Leer, denk en doe, werkt in de plusklas samen met andere professionals, Dieke Polstra en Dorinde van Zeijl. 

Oprichting

Leer, denk en doe! is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Janneke Luijkx en Mariska Robers. Zij zagen beiden vanuit hun eigen expertise dat (hoog)begaafde kinderen in het basisonderwijs vaak niet genoeg uitdaging krijgen en onvoldoende begeleid worden.

In 2017 sloegen zij de handen in één. In eerste instantie begonnen ze met workshops gericht op kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Deze uitdaging is per kind verschillend, sommige kinderen leren vooral theoretisch, andere kinderen leren vooral vanuit hun creativiteit.
Ze zagen dat vooral deze creatieve begaafden niet gezien worden en wilden daarom een  aanbod bieden dat voor ieder kind uniek is.

 

Helaas is Mariska ons ontvallen. Door haar enthousiasme en genegenheid voor de kinderen heeft ze veel voor Leer, Denk en Doe betekend. We zijn dankbaar dat we haar mochten kennen.

Janneke Luijkx

 

 

Het is mijn missie om te zorgen dat (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen zich bij Leer, denk en doe vertrouwd en gehoord voelen en op een passende manier uitgedaagd worden. Hier bloeien zij van op en voelen zich weer gemotiveerd!

 

Door mijn ervaring met begeleiding via visualisaties, het analyseren van tekeningen, spel en helende verhalen help ik kinderen bij de plusklas ook als zij verdrietig of boos zijn.  

 

Wie ben ik

Ik woon samen met mijn man, dochter en zoon in Wateringen. Ik wandel graag en hou van lezen en van yoga. Ik heb een grote fantasie en met mijn humor probeer ik te relativeren.

 

Achtergrond

Als klein meisje was ik al zorgzaam voor andere kinderen en later toonde ik veel  interesse in het gedrag van mensen. Daarom ben ik psychologie gaan studeren.

Binnen de psychologie heb ik gekozen voor de richting arbeids- en organisatie. Belangrijk thema bij deze studie: Je bent het meest gelukkig in je werk als je werk doet dat bij je kwaliteiten en je persoonlijkheid past. Laat dit nu ook een belangrijk thema zijn voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen op school! 

Een aantal jaren heb ik in beleidsfuncties gewerkt, vaak gerelateerd aan het onderwijs. Tot ik het roer om gegooid heb en me ben gaan specialiseren in het werken met hoogbegaafde en hoogsensitieve kinderen.

 

Ik heb de studie Passend onderwijs en zorgverbreding aan de PABO en cursussen over hoogbegaafdheid gevolgd.Tegelijkertijd heb ik praktijkervaring opgedaan in een plusklas op een basisschool in Wateringen.

 

Daarna ben ik samen met Mariska Robers in 2018 Leer, denk en doe gestart. Samen hebben we veel kinderen begeleid bij het omgaan met hun hoogbegaafdheid. Sinds eind 2020 heb ik vanuit Leer, denk en doe een fijne samenwerking met Dieke Polstra en Dorinde van Zeijl.

 

 

 

Dieke Polstra

 

Dit is wat ik hoop voor alle kinderen in de plusklas: dat ze plezier in leren mogen ervaren en daarnaast ook goed in hun vel komen te zitten. Daar doe ik heel graag mijn best voor.

 

Wie ben ik

Ik heb twee dochters die nu 9 en 12 jaar zijn, en ben getrouwd. We wonen met zijn vieren in Wateringen.
In mijn vrije tijd lees ik heel veel, doe aan yoga, ben gek op bordspellen, maar ben vooral graag creatief bezig.
Woorden die op mij van toepassing zijn: humor, nieuwsgierigheid, creativiteit, plezier en leergierigheid.

 

Achtergrond

Op de middelbare school wist ik al dat ik graag met kinderen wilde werken. Dus ben ik naar de PABO gegaan.
Het creatieve stuk van de opleiding sprak mij enorm aan, sowieso houd ik erg van leren. Ik heb 22 jaar in het basisonderwijs gewerkt, op verschillende scholen en groepen. Dit heb ik met veel plezier gedaan. 

Op zeker moment kwam ik erachter dat ik wel heel graag met kinderen wilde blijven werken, maar toch ook eens iets anders wilde doen. Momenteel ben ik werkzaam in de kinderopvang als flexibele kracht. 

Sinds oktober 2020 ben ik betrokken bij de plusklas. Ik vind het fijn dat we het verschil kunnen maken voor de kinderen die bij ons komen. Mijn eigen dochter had weleens een workshop gevolgd op zaterdag, zodoende was ik hier al bekend.

In het onderwijs heb ik verschillende keren hoogbegaafde kinderen kunnen begeleiden. Momenteel verdiep ik me verder in hoogbegaafdheid. Verder heb ik uit ervaring, maar ook door cursussen veel geleerd over hooggevoeligheid.
Enkele jaren geleden heb ik een klein uitstapje gemaakt naar een ander soort opleiding, Creatieve loopbaanbegeleiding. Daar heb ik van geleerd om dingen op een andere, creatieve manier te benaderen, en ook bijvoorbeeld meditatieve oefeningen. Door creatief bezig te zijn, benut je weer andere delen van je hersenen. Dit levert veel op.

De laatste weken ben ik bezig met Grej of the Day met de kinderen, wij noemen het “het Raadsel van de Week”.
Omdat de kinderen zo leergierig zijn en gek op feitjes, is dit bij uitstek geschikt voor ze. En de kinderen ( her)ontdekken dat leren ook gewoon heel leuk is.



 

Dorinde van Zeijl

 

Ik vind het belangrijk om kinderen te motiveren om zich op hun eigen “eigenwijze” leerwijze te ontwikkelen en te groeien in hun eigen persoonlijkheid.

 

Wie ben ik

In mijn vrije tijd ben ik graag in de buitenlucht actief bezig met tuinieren, wandelen en fietsen. 

 

Achtergrond

Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en werk meer dan twintig jaar in administratieve en financiële functies in het bedrijfsleven, hier heb ik ook ervaring opgedaan als cursusbegeleider voor diverse praktische software toepassingen aan gebruikers.


Ongeveer tien jaar geleden ben ik mij gaan verdiepen in de werking van de hersenen. Ik was destijds op zoek naar een “hersenen-fysiotherapeut”, en dat bleek een zeer fascinerende zoektocht en kwam ik erachter dat de wetenschap van de “hersenen”, nog een jonge wetenschap was en nog steeds is. 
In mijn zoektocht naar bruikbare kennis, kwam ik in aanraking met de grote diversiteit in de werking van de hersenen en maakte ik kennis met de begeleiding van dyslexie, beelddenken, werkgeheugen stimulatie, logopedie, braingym en yoga. Ik leerde dit ook in de praktijk te brengen en toe te passen .

 

Ik heb ervaring met het begeleiden van kinderen op de basisschool, zoals taal en reken-ondersteuning, begeleiding in een plusklas, extra oefenen met begrijpend lezen, sociale vaardigheid ondersteuning en extra taaloefeningen doen met (migranten) kinderen.


Ik vind het werken met kinderen zeer uitdagend. Ik werk met kinderen aan hun zelfvertrouwen door ze plezier te laten te krijgen in de uitdagingen en knelpunten, waar ze tegenaan hikken, bijvoorbeeld met lezen of rekenen of andere schoolvakken. Ik bedenk vaak opdrachten “op maat” voor deze kinderen. Ik heb ook veel plezier in het bedenken, toepassen en begeleiden van (educatieve) opdrachten, zoals in de Leer, denk, doe! -plusklas en workshops.